Mūsų mylimas
darželis!
Apklausos

Kaip vertinate mūsų paslaugas?

Apklausos rezultatai

Loading ... Loading ...

SPALIO STEAM VEIKLOS

STEAM idėjos integruojamos kasdienėje vaikų ugdomojoje veikloje. Žaisdami jie išbando, tiria, atranda naujus dalykus. Spalio mėnesį „Zuikučių“ grupės vaikai, tyrinėdami rudenėlio spalvas išmėgino netradicinius piešimo būdus. Pirmiausia piešė su raudonskruosčiu burokėliu, stebėjo, kaip be dažų palieka raudonos linijos ant tapeto. Vėliau išmėgino linksmesnį piešimą – kaštonu. Kiekvienas ugdytinis rideno kaštoną taip, kad šis riedėtų per dažus ir paliktų savo pėdsakus. „Drugelių“ grupės ugdytiniai aiškinosi kodėl maisto atliekas geriau kompostuoti, o nemesti į bendras atliekas. Vaikai susmulkino banano ir apelsino žieveles mažais gabaliukais, sudėjo jas į skirtingus butelius ir pripylė vandens kad neliktų oro. Į trečią butelį pripylė tik vandens. Ant visų butelių kaklelių užmovė po balioną ir pastatė ant palangės saulėtoje vietoje. Keturias dienas stebėjo kas vyksta. Jau po kelių dienų balionai pradėjo pūstis. Tai vyko dėl išsiskiriančių šiltnamio dujų yrant organinėms atliekoms. Vaikai pastebėjo, kad skirtingi vaisiai išskyrė skirtingus kiekius dujų ir balionai išsipūtė nevienodai. Su vaikais padaryta išvadą: kai organines atliekas išmetame į sąvartynus, jos irdamos išskiria šiltnamio efekto dujas, kurios spartina klimato kaitą. Todėl maisto atliekas geriau kompostuoti, o nemesti į bendras atliekas. „Ramuniukai“ aiškinosi, kur panaudoti daug obuolių? O gi džiovinti juos. Tam tikslui reikia obuolius nuplauti, supjaustyti, kad paruošti vaisius vėrimui, natūraliam džiovinimui. Tuo pačiu kyla smalsumas patyrinėti, kokias sėklas turi obuolys, kaip atrodo jo žievė padidinus jos vaizdą. Atlikus svarbiausius ruošos darbus, galima pažaisti ir matematiką, palyginti, kiek kas rado sėklyčių. Džiovintų vaisiaus skiltelių dar reiks palūkėti… „Pelėdžiukų“ grupės vaikai išsiaiškino, kaip gali vandens lašai pakeisti suvyniotos tūtelės ilgį. Susisukę iš popierinių rankšluosčių tūteles aplink pagaliukus ir šiaudelius, vaikai liniuote išmatavo jų ilgį ir užfiksavo rezultatą. Išsikėlė hipotezę: kas nutiktų, jeigu ant tūtelių užlašintume pipete vandens? Svarstymų būta įvairių. Išbandyta! Užlašinę pipetėmis vandens lašus, tūtelė, vaikų pavadinta „gyvatėle“ , „atgijo“, ėmė judėti ir net pailgėjo! Priešmokyklinukai išmatavo pailgėjusias „gyvatėles“, apskaičiavo jų ilgių skirtumą. Išsiaiškino, jog popierinis rankšluostis sugeria vandenį, dėl to jo dalelės plečiasi.