Mūsų mylimas
darželis!
darželis!
STEBIU, TYRINĖJU, EKSPERIMENTUOJU, ATRANDU
Kūrybiniai ieškojimai ir atradimai leidžia vaikams išlaisvinti kūrybiškumą, labiau pasitikėti savo jėgomis, atrasti bendraminčių kuriant ir realizuojant idėjas kartu. Vasario mėnesį mažieji „Boružiukai“ džiaugėsi nepaprastai gražia, žiemiška gamta: stebėjo kaip sninga, džiaugėsi sniegu, piešė su lazdelėmis ant jo, tyrinėjo, lietė sniegą, lietė. Suprato, kad ištirpęs sniegas nešvarus ir padarė išvadą, kad geriau sniego lauke neragauti. Vėliau iš antrinių žaliavų kūrė snaiges, išbadė netradicinį meninės raiškos būdą – štampavimą buteliu. Šv. Valentino dieną „Zuikučių“ grupės ugdytiniai minėjo pasitelkdami STEAM idėjas: gamino širdutes, kurios piene prasiskleidžia įvairiomis spalvomis, skaitydami knygeles, „Zuikučių“ grupės ugdytiniai susipažino su žodžiu „Ševeliūra“, galvojo, kas tai yra ir kaip taip tai atrodo. Vėliau panaudodami ilgus makaronus ir maistinius dažus, kiekvienas susikūrė savo unikalią ševeliūrą! ,,Drugelių” grupės vaikai, minėdami Lietuvos gimtadienį, atliko Lietuvos vėliavos spalvų vulkanus: į acto stiklinaites įdėjo po šaukštelį sodos, įvyko reakcija, išputojo spalvoti vulkanai! Taip pat kiekvienas vaikas, pasirinkęs spalvą, nudažė vandenį. Sulankstė popierinį rankšluostį į ploną juostelę ir lauke įmerkė į savo ir draugo spalvotą vandenį. Stebėjo, kaip vanduo „keliauja“, kaip popierinio rankšluosčio juostelė keičia spalvą. „Ramuniukų“ grupės ugdytiniai minėjo Tarptautinę saugesnio interneto dieną, kurios metu, žiūrėjo ir mokėsi, kaip saugiai elgtis internete, kokius duomenis galima ir kokių negalima atskleisti virtualiems draugams, kūrė kodus. Gamino nešiojamus kompiuterius, dirbo, žaidė su jais saugiai. Priešmokyklinukai atliko eksperimentą, ar tikrai spalvotas vanduo taip pat užšąla? Lauke pripildė indus spalvoto vandens ir stebėjo procesą, kaip vanduo šaldamas virsta ledu. Išsiaiškino, jog esant minusinei temperatūrai, vandens molekulės jungiasi į kristalus-ledus. Kai ledas sušalo, vaikai sveikino Lietuvą, pastatydami trispalvę pilį, dėliojo ledo gabalus pagal spalvas, aptarė, kaip ledas laikosi skirtingose padėtyse. Baigus statybą, matavo pilies aukštį, lygino bokštų aukštį, apskaičiavo matematinius skirtumus. Priešmokyklinukai domėjosi, kaip skirtingose talpose tirpsta sniegas ir kas slepiasi ištirpusiame sniege. Į įvairių dydžių kolbas vaikai pridėjo sniego ir, grupės aplinkoje stebėjo, kurioje kolboje jis ištirps greičiausiai. Pirmiausia sniegas ištirpo mažiausioje kolboje, o didžiausioje – vėliausiai. Aptarta, jog mažoje kolboje sniego tūris mažesnis, tad sniegas gauna daugiau šilumos ir greičiau tirpsta. Taip pat išsiaiškinta, jog mažesnė kolba greičiau įšyla nuo aplinkos ir sniegas greičiau sušyla. Mažesniam sniego kiekiui sušilti reikia mažiau energijos, o didelėje kolboje – sniegas išlaiko šaltį dėl didesnės masės. Lygino sniego ir vandens tūrį, stebėjo pokyčius. Naudojant padidinamąjį stiklą, tyrinėjo, kas liko ištirpusiame sniege. Eksperimentas padėjo suprasti tirpimo procesą, tūrio pokyčius ir vandens švarumą.