Mūsų mylimas
darželis!
darželis!
STEAM VEIKLOS SAUSIO MĖNESĮ
Kas yra ledas? Ar jie būna valgomi? Ar jais įmanoma piešti? Į visus šiuos klausimus mėgino atsakyti „Zuikučių“ grupės ugdytiniai. Išsiaiškinę, jog ledą galime pasigaminti iš šaldyto vandens, paragavome jį. Vaikai nustebo, namie valgome visai kitokius ledus! Tačiau jie puikiai tinka piešimui! „Drugelių“ grupės ugdytiniai tyrinėjo sniego ir ledo savybes: užšaldė lede įvairias medžiagas (kankorėžį, sagas, anglį, popierių) ir iš jų statė bokštelius; ledą tirpino šaltame, šiltame ir karštame vandenyse ir stebėjo, kur greičiausiai ledas ištirps. STEAM laboratorijoje pro mikroskopus stebėjo sniego ir ledo kristalus bei lauke juos apžiūrėjo su biologine lupa. O grupėje ant balto lapo su klijais piešė snaiges, jas apibarstė druska ir su skystu guašu spalvino. Labai gražus įtraukiantis ir žiemiškas kūrybinis darbelis! „Ramuniukų“ grupės vaikai priėmė pasiūlymą konstruoti, dirbdami poromis, kad pamėgintų savo statinį sujungti su draugo. Šios veiklos hipotezė: įpjovos laikys gabalus kartu! Greitai vaikai suprato, kad yra daugybė būdų, kaip sujungti tarpusavyje skirtingų formų dalis. Galima lengvai konstruoti skirtingus statinių dydžius ir formas suteikiant daugiau statybos galimybių. Statiniuose vaikai įžvelgė ir mašinas, ir gyvūnus. Ugdytiniai ėmėsi technologijos: liniuote išmatavo figūrų kraštinių, įpjovų ilgius, inžinerijos: tvirtumui pasiekti statinius papildė mediniais skalbinių segtukais, matematikos: skaičiavo, kiek kartono detalių panaudojo kurdami kūrinį. Baigiamojoje dalyje vaikai aptarė, kaip sekėsi konstruoti bokštus, kas buvo sunkiausia, įdomiausia. Vaikai dalinosi asmeninėmis patirtimis, džiaugėsi savo sukonstruotais statiniais. „Pelėdžiukų“ grupės vaikai atliko muzikinę STEAM veiklą. Vaikai samprotavo, kas aplinkoje kartojasi (keičiasi metų laikai, mėnesiai, savaitės dienos, paros laikas, ritmiškai tiksi laikrodis, plaka širdis). Vaikai kartu nusprendė, kad ritmą pastebi reiškiniuose, kurie vyksta laike. Jiems priklauso ir muzika. Pažintis su natomis, buvo paversta įtraukiančiu žaidimu – pasiūlyta vaikams ant stalų poroje sustatyti, sudėti iš LEGO „ritmo traukinį“. Ilgos LEGO kaladėlės buvo ketvirtinės TA, o trumposios-aštuntinės TI natos. Sustačius savo ritmus ugdytiniai juos kartu su draugu plojo ir įvardino natas, jas užrašė lapelyje, suskaičiavo kiek buvo TA ir TI natų. Po to kūno perkusija judesiais imitavo dainą „Traukiniu važiuojam“.