Mūsų mylimas
darželis!
darželis!
STEAM VEIKLOS-ĮDOMU IR NAUDINGA
Organizuojant STEAM veiklas vaikams sudaromos sąlygos lavinti savo pojūčius: regėjimą, lytėjimą, klausą, akies ir rankos koordinaciją. Gruodžio mėnesį „Boružiukų“ grupės ugdytiniai paruošė maisto paukšteliams žiemą iš taukų ir grūdų. Vieni maišė grūdus su taukais, kiti ruošė formeles, visi laukė kol sustings. Rezultatas – gražūs „pyragėliai“, kad paspaudus šaltukui, paukšteliams būtų ką įdėti į lesyklą. „Zuikučių“ grupės ugdytiniai tyrinėjo snaiges, aiškinosi, kokios jos būna: mažos, šaltos ir greit tirpstančios. Naudodami druską ir karštą vandenį smalsieji ugdytiniai sukūrė keletą snaigių! „Drugelių“ grupės vaikai, pasirinkę spalvas, gamino ,,dažus“: krepinį popierių plėšė gabaliukais į indelį ir užpylė vandeniu. Į spalvotą vandenį įmerkė baltų gėlių žiedus ir keletą dienų stebėjo, kaip pasikeitė gėlių spalva. „Drugelių“ grupės vaikai atliko ir STEAM muzikinę veiklą „Šnabždesys“. Sudėjome muzikinių lazdų galus į dubenėlį „V“ raidės forma. Lazdelių susilietusius galus sulipinome lipnia juosta. Vienas vaikas šnabžda į vieną galą, o kitas priglaudęs ausį prie antro lazdos galo girdi ką draugas sako. Išsiaiškinome, kad garsą sukelia vibracijos. Jos geriau sklinda per kietas medžiagas, nei per orą. Dėl šios priežasties žemės drebėjimas jaučiamas daug kilometrų nuo jo centro. „Ramuniukų“ grupės vaikai susipažino su pinigų sąvoka, išsiaiškino kokie pinigai yra Lietuvoje, gamino pinigus patys, žaidė imitacinį žaidimą „Parduotuvė“. Taip pat susipažino su medicinine priemone-gipsu. Aiškinosi, kaip gipsą galima panaudoti šventėms, kad iš jo galima pagaminti žaisliukus eglutei puošti. Aptardami kūrybinio proceso rezultatus, atliko išvadas, kad iš vienos gipso juostos, iš vieno pakelio, gali visi grupės vaikai pasigaminti po du, tris žaisliukus ir dar atlieka gipso medžiagos! Priešmokyklinukai „užsiaugino“ druskos kristalus! Išsiaiškinta, jog chemijos moksle valgomoji druska turi savo simbolius-NaCl (natrio chloridas). Tad norint, jog druska susikristalizuotų, reikalingos tam tikros vandens ir druskos proporcijos. Pasimatavę reikalingą kiekį vandens, pasisvėrę druską, vaikai pasigamino koncentruotą (prisotintą) druskos tirpalą. Druskos berta tiek, kol ji nustojo tirpti ir pradėjo „sėsti“ ant stiklainio dugno. Sukurtos iš šenilo vielutės norimos formos, sukurti daiktai pritvirtinti prie medinio iešmelio ir įmerkti į paruoštą skystį. Susižymėjus dienas, vaikai jau po trijų dienų pastebėjo, jog kristalai – auga! Na, o po daugiau nei 10 dienų, druskos kristalai „užaugo“ ne tik ant sukurtų daiktų, bet ir ant pačių stiklainių kraštų! Priešmokyklinukai taip pat gamino ir „Spalvotus suktukus“. Aiškinosi, kaip susimaišo spalvos. Pasigaminus spalvų suktukus ir jį sukant įvairiu greičiu, stebėtas spalvų maišymasis. Suktukams labai greitai sukantis, pastebėta, jog įvairių spalvų šviesa atsispindi nuo atitinkamos spalvos skritulio dalių ir atrodo, jog vaikų akys mato kitas spalvas. Sumaišius pagrindines spalvas galima gauti nespalvotą vilkelį. O ir nuostabą sukėlė tai, jog sukantis suktukams, kurie nuspalvinti pagrindinėmis šviesos spalvomis (raudona, mėlyna, žalia), matėsi tik balkšva spalva. Tyrinėta ir padaryta išvada: kuo greičiau sukasi suktukas, tuo matosi ryškesnė balkšva spalva. Skirtingu greičiu sukantis suktukams, skirtingai matomas spalvų ryškumas.