Mūsų mylimas
darželis!
darželis!
PASIDALINTA EUROPOS IKIMOKYKLINIŲ ĮSTAIGŲ PATIRTIMI TAIKANT GARSINO SKAITYMO METODUS
Balandžio 3 d. vyresnioji logopedė L. Norutytė, grįžusi iš kovo 25–26 dienomis Vienoje (Austrija) vykusių tarptautinių mokymų „Reading Aloud Methods in European Preschools“, pasidalino Europos ikimokyklinių įstaigų patirtimi taikant garsino skaitymo metodus, skirtus vaikų kalbos vystymuisi ir kūrybiškumui skatinti. Pristatytas Lietuvoje dar retai sutinkamas „Kamishibai“ metodas – tradicinis japoniškas „popierinis teatras“, kuriame derinamas vaizdinis menas ir žodinis pasakojimas. Taip pat buvo pristatyta inovatyvi priemonė „Toniebox“, Bornholmo modelis, „Trijų savaičių pasakojimo metodas“, „Bablarna“ ir „Skaitymo krepšio“ metodai. Bene didžiausią susidomėjimą kėlė „Babblarna“ metodas, itin populiarus Švedijoje ankstyvajame vaikų kalbos ugdyme. Spalvingi personažai – Babba, Bibbi, Bobbo ir kiti – pavadinti skirtingais garsais, padeda vaikams lengviau atpažinti ir imituoti garsus bei žodžius. Kitas įdomus pristatytas metodas – Bornholmo modelis, kilęs iš Danijos. Tai ankstyvojo skaitymo ir rašymo gebėjimų ugdymo metodas, skirtas vaikų fonologiniam suvokimui lavinti. Papasakota apie piktogramų skaitymo metodą. Pristatyti ir aptarti kiti metodai: „Šokio istorija“, „Knygos pokalbis“, „Skaitymo krepšelis“, „Trijų savaičių pasakojimo metodas“. Logopedės perteikta mokymų patirtis praturtino mokytojų žinias ir suteikė naujų idėjų, kaip įvairinti garsinio skaitymo veiklas, skatinant vaikų kalbos raidą, kūrybiškumą ir meilę knygoms, kaip sukurti dar įdomesnę ir efektyvesnę ugdymo aplinką mažiesiems.