Mūsų mylimas
darželis!
darželis!
KOVO MĖNESIO STEAM VEIKLOS
Kovo mėnesį „ Boružiukų“ grupės vaikai stebėjo, tyrinėjo bundančios gamtos ženklus. Mažieji sužinojo, jog augalams reikia šilumos ir vandens. Ugdytinius labiausiai sudomino ir nustebino vaizdas, matomas per padidinamąjį stiklą. Ši eksperimentinė veikla vaikams suteikė daug džiaugsmo, naujų potyrių ir atradimų. Vandens dieną ,,Zuikučiai“ paminėjo kurdami lavos lempą. Su aliejumi, vandeniu, dažais ir šnypščiančiomis tabletėmis sukūrė stebuklingą spalvotų burbuliukų šokį! Taip pat „Zuikučių“ grupės vaikai skaitė Tony Wolf „Miško pasakos“ ištrauką „Milžiniškos sėklos“, vėliau patys pasėjo žirnių sėklas ir pasodino svogūnus, prižiūrėjo juos, laistė. Užaugusius laiškus išmatavo ir, kaip vaikai sakė, užaugo „didesni už liniuotę“. Žinoma, pasigamino vitamininį sumuštinį su svogūnų laiškais. „Drugelių“ grupės ugdytiniai atliko muzikinį eksperimentą su programa „Blob Opera“. Jie tyrinėjo originalų muzikos instrumentą-balsą. Vilko 4 dėmes aukštyn ir žemyn pakeisdami garso aukštį arba pirmyn ir atgal, norėdami gauti skirtingus balsių garsus. Kartojo spalvas, skaičiavo dėmes, klausėsi kaip keičiasi garso aukštis, velkant dėmes aukštyn ar žemyn. Taip ugdytiniai susipažino su operiniu dainavimu. Lavėjo ugdytinių meniniai gebėjimai, tyrinėjimo įgūdžiai, geros emocijos. Paskutinius sniego likučius „Ramuniukų“ grupės ugdytiniai panaudojo spalvų liejimui – lapų dažymui trimis spalvomis netradicine technika. Paruoštus lapus vaikai dengė sniegu, kabindami jį šaukštais. Teko ilgiau laukti, kol iš krepinio popieriaus išsilies spalvos ir šiame fone buvo kuriami meniniai darbai. Taip pat pagal pastatytus pavyzdžius vaikai porose bandė atkartoti ar savaip sukurti po skėtį iš įvairiausių buities priemonių ir žaislų. Sukurtų skėčių atsparumą išmėgino tikru vandeniu. Diskutavo klausimais: kaip sekėsi gaminti lietsargius?, kodėl jie taip vadinami?, iš ko pagamino skėčius? kuris iš lietsargių buvo atspariausias vandeniui? Lavėjo vaikų inžineriniai-kūrybiniai gebėjimai. „Pelėdžiukų“ grupės ugdytiniai eksperimentavo su vandeniu, dažais ir aliejumi. Į pripildytas kolbas vandens pylė aliejų ir lašino spalvotą vandenį. Aiškinosi, kodėl aliejus laikosi vandens viršuje. Stebėjo kaip iš dažų su vandeniu formuojasi burbulai, o įmetus šnypšiančią tabletę žavėjosi gražiu burbulų šokiu. Žaisti su vandeniu buvo labai smagu ir tai suteikė vaikams daug žinių, patirčių ir galimybių kūrybiškai mąstyti, išbandyti savo idėjas. Taip pat vaikai gamino vandens gyvūnus, tvirtino sąvaržėles, talpino į butelį ir stebėjo, kaip spaudžiant butelį gyvūnas nusileidžia, o atleidus butelį vėl pakyla aukštyn. Išsiaiškino, kodėl neskęsta plastikinė detalė. STEAM veiklos suteikė vaikams kūrybos džiaugsmą, skatino fantaziją bei lavino kritinį mąstymą.